Charakterystyka placówki:
Przedszkole zlokalizowane jest w sercu dużego osiedla. Jest placówką publiczną finansowaną przez organ prowadzący –Gminę Sulechów, nadzorowaną przez Lubuskiego Kuratora Oświaty.
Placówka składa się z 6 oddziałów, w tym jeden oddział integracyjny, do którego uczęszczają dzieci zdrowe oraz do 5 dzieci niepełnosprawnych. Zalet integracji jest mnóstwo, dlatego jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że stwarzamy możliwość obcowania dzieci niepełnosprawnych z pełnosprawnymi na co dzień. Kształcenie integracyjne przynosi wymierne korzyści całej społeczności przedszkolnej, co w przyszłości pozwoli stworzyć bardziej wyrozumiałe, tolerancyjne i pozytywnie nastawione społeczeństwo.
Tu przytoczę cytat Marii Grzegorzewskiej - ,, Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie”. Grupa integracyjna to niewątpliwy atut naszego przedszkola, ale takim samym priorytetem są u nas wszystkie grupy. Każde dziecko jest traktowane indywidualnie, podmiotowo, dlatego dzieci u nas są pełne radości, czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe.
W naszej placówce zatrudnieni są:
- kadra pedagogiczna: Dyrektor, nauczyciele, nauczyciele specjaliści;
- kadra niepedagogiczna: Panie woźne oddziałowe ( pomoce do dzieci), pomoc nauczyciela do dzieci najmłodszych, pomoc do dzieci niepełnosprawnych, kucharka, pomoce kuchenne,
Czas pracy przedszkola: 6.15 – 16.30.
Baza lokalowa przedszkola pozwala na spokojne, bezpieczne oferowanie dzieciom różnych form aktywności , prowadzenia zajęć z całą grupą oraz indywidualnie. W 2018 roku dobudowaliśmy piękną salę do rehabilitacji świetnie wyposażoną oraz ogromną salę ( 154 m), która na co dzień jest salą grupy integracyjnej. Natomiast, gdy jest potrzeba, by wszystkie grupy uczestniczyły w zajęciach, zabawach np. koncerty, teatr, Bal, występy dzieci itp. , wówczas sala ta staje się salą reprezentacyjną. By wykorzystać każdy metr ogromnej Sali – 1/3 Sali została wykorzystana na zajęcia i zabawy z tzw. Magicznym dywanem.
Atuty placówki
- wysoko wykwalifikowana i kreatywna kadra pedagogiczna i specjaliści;
- urozmaicona i bogata oferta zajęć;
- praca z dzieckiem zdolnym oraz wyrównywanie szans edukacyjnych
- innowacje, programy autorskie
- doskonała lokalizacja w sercu dużego osiedla; baza lokalowa
- bezpieczny, ogrodzony i estetyczny teren wokół przedszkola;
- własna kuchnia, która spełnia wszystkie normy żywienia zbiorowego. Przygotowywanie posiłków na miejscu zapewnia, iż są one świeże, kolorowe i odpowiednio zbilansowane, uwzględniająca indywidualne diety naszych dzieci oraz mają właściwą temperaturę.
- organizacja pracy
- wspaniały klimat
Podstawowe zasady pracy
Zasady fundamentalne
- Modelowe dziaanie
- Dialog
- Systemowe zdobywanie i porządkowanie informacji
- Doskonalenie zawodowe
- Zespołowość i współpraca
- Docenianie opinii i informacji zwrotnych
- Elastyczność w działaniu
- Świętowanie osiąnięć
- Wiarygodność
Wizja
Nasze Przedszkole to miejsce pełnej akceptacji i tolerancji, w którym każdy dzień jest dla dziecka niepowtarzalnym przeżyciem, a nauka przez zabawę przyjemnością, w którą warto się bawić.
- Rozbudza i rozwija każdego dnia u dziecka naturalną ciekawość poznawania świata
- Rozwija zdolności i zainteresowania, inspiruje do różnego rodzaju działań twórczych
- Wspomaga rozwój psychofizyczny dziecka zgodnie z jego możliwościami
- Zapewnia zdrowy i szczęśliwy rozwój w atmosferze szacunku i akceptacji
Misja
Nasze dzieci czują się mądre, kochane i akceptowane. Mają możliwość wszechstronnego, indywidualnego rozwoju opartego na wartościach
- Nasz przedszkolak jest szczęśliwy, kochany, radosny i czuje się u nas bezpiecznie – jesteśmy dla niego drugim domem
- Uczymy go, że porażka to nie koniec świata – znoszenie trudnych sytuacji, to kształtowanie odporności emocjonalnej
- Jest Polakiem, przyjacielem i po prostu dzieckiem żyjącym wśród innych ludzi – wie, co jest dobre, a co złe, szanuje siebie oraz innych, a tolerancja to jego drugie ,,ja” Jest ciekawy, twórczy i otwarty – rozwija aktywnie zdolności, nieustannie zdobywa wiedzę o otaczającym świecie
- Nie boi się szkoły, bo nie bał się przedszkola – łagodnie, bez stresu przekracza kolejne progi edukacji; z dużą ciekawością i radością oczekuje szkoły
Nasz absolwent
- Jest radosny i otwarty w kontaktach i współpracy, zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi
- Rozumie i przestrzega ogólnie przyjętych, akceptowanych zasad, wartości
- Jest twórczy, ciekawy świata, więc dąży do poznawania go na różne sposoby
- Zna i zgłasza swoje potrzeby, dostrzega i szanuje potrzeby innych, dąży do pomocy
- Jest samodzielny i zaradny
,,Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym, jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat…”
Robert Fulghum
email: bajkowe@o2.pl tel.:admin , w dniu: 19‑09‑2005 12:36:00
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92 , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|