Charakterystyka placówki:


Alternatywny tekst z opisem obrazu.

 

Przedszkole zlokalizowane jest w sercu dużego osiedla. Jest placówką publiczną finansowaną przez organ prowadzący – Gminę Sulechów, nadzorowaną przez Lubuskiego Kuratora Oświaty.

Placówka składa się z 6 oddziałów, w tym jeden oddział integracyjny, do którego uczęszczają dzieci zdrowe oraz do 5 dzieci niepełnosprawnych. Jest mnóstwo zalet integracji, dlatego jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że stwarzamy możliwość obcowania dzieci niepełnosprawnych z pełnosprawnymi na co dzień. Kształcenie integracyjne przynosi wymierne korzyści całej społeczności przedszkolnej, co w przyszłości pozwoli stworzyć bardziej wyrozumiałe, tolerancyjne i pozytywnie nastawione społeczeństwo.

Tu przytoczę cytat Marii Grzegorzewskiej - ,, Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie”. Grupa integracyjna to niewątpliwy atut naszego przedszkola, ale takim samym priorytetem są u nas wszystkie grupy. Każde dziecko jest traktowane indywidualnie, podmiotowo, dlatego dzieci u nas są pełne radości, czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe.

W naszej placówce zatrudnione są:

  • kadra pedagogiczna: Dyrektor, nauczyciele, nauczyciele specjaliści;
  • kadra niepedagogiczna: Panie woźne oddziałowe ( pomoce do dzieci), pomoc do dzieci najmłodszych, pomoc do dzieci niepełnosprawnych, kucharka, 2 pomoce kuchenne, intendentka, dozorca.

Czas pracy przedszkola: 6.15 – 16.30.

Baza lokalowa przedszkola pozwala na spokojne, bezpieczne oferowanie dzieciom różnych form aktywności , prowadzenia zajęć z całą grupą oraz indywidualnie. Udało się dobudować piękną salę do rehabilitacji świetnie wyposażoną oraz ogromną salę ( 154 m), która na co dzień jest salą grupy integracyjnej. Natomiast, gdy jest potrzeba, by wszystkie grupy uczestniczyły w zajęciach, zabawach np. koncerty, teatr, Bal, występy dzieci itp. , wówczas sala ta staje się salą reprezentacyjną By wykorzystać każdy metr ogromnej Sali – 1/3 Sali została wykorzystana na zajęcia i zabawy z tzw. Magicznym dywanem

Atuty placówki

  • Wysoko wykwalifikowana i kreatywna kadra pedagogiczna i specjaliści;
  • Urozmaicona i bogata oferta zajęć dodatkowych;
  • praca z dzieckiem zdolnym oraz wyrównywanie szans edukacyjnych
  • innowacje, programy autorskie
  • Doskonała lokalizacja w sercu dużego osiedla; baza lokalowa
  • Bezpieczny, ogrodzony i estetyczny teren wokół przedszkola;
  • posiadanie własnej kuchni, która spełnia wszystkie normy żywienia zbiorowego, przygotowywanie posiłków na miejscu zapewnia, iż są one świeże, kolorowe i odpowiednio zbilansowane, uwzględniająca indywidualne diety naszych dzieci
  • organizacja pracy
  • wspaniały klimat

Podstawowe zasady pracy

Zasady fundamentalne

  1. Modelowe dziaanie
  2. Dialog
  3. Systemowe zdobywanie i porzdkowanie informacji
  4. Doskonalenie zawodowe
  5. Zespołowość i współpraca
  6. Docenianie opinii i informacji zwrotnych
  7. Elastyczność w działaniu
  8. Świętowanie osiąnięć
  9. Wiarygodność

Wizja

Nasze Przedszkole to miejsce pełnej akceptacji i tolerancji, w którym każdy dzień jest dla dziecka niepowtarzalnym przeżyciem, a nauka przez zabawę przyjemnością, w którą warto się bawić.

  • Rozbudza i rozwija każdego dnia u dziecka naturalną ciekawość poznawania świata
  • Rozwija zdolności i zainteresowania, inspiruje do różnego rodzaju działań twórczych
  • Wspomaga rozwój psychofizyczny dziecka zgodnie z jego możliwościami
  • Zapewnia zdrowy i szczęśliwy rozwój w atmosferze szacunku i akceptacji

Misja

Nasze dzieci czują się mądre, kochane i akceptowane. Mają możliwość wszechstronnego, indywidualnego rozwoju opartego na wartościach

  • Nasz przedszkolak jest szczęśliwy, kochany, radosny i czuje się u nas bezpiecznie – jesteśmy dla niego drugim domem
  • Uczymy go, że porażka to nie koniec świata – znoszenie trudnych sytuacji, to kształtowanie odporności emocjonalnej
  • Jest Polakiem, przyjacielem i po prostu dzieckiem żyjącym wśród innych ludzi – wie, co jest dobre, a co złe, szanuje siebie oraz innych, a tolerancja to jego drugie ,,ja” Jest ciekawy, twórczy i otwarty – rozwija aktywnie zdolności, nieustannie zdobywa wiedzę o otaczającym świecie
  • Nie boi się szkoły, bo nie bał się przedszkola – łagodnie, bez stresu przekracza kolejne progi edukacji; z dużą ciekawością i radością oczekuje szkoły

Nasz absolwent

  • Jest radosny i otwarty w kontaktach i współpracy, zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi
  • Rozumie i przestrzega ogólnie przyjęte, akceptowane zasady, wartości
  • Jest twórczy, ciekawe świata, więc dąży do poznawania go na różne sposoby
  • Zna i zgłasza swoje potrzeby, dostrzega i szanuje potrzeby innych, dąży do pomocy
  • Jest samodzielny i zaradny

,,Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym, jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat…”

Robert Fulghum

Informacja wytworzona przez:
Mariola Odwarzna
email: bajkowe@o2.pl tel.:admin
, w dniu:  19‑09‑2005 12:36:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Paweł Sztoch
email: admin@finn.pl tel.:(42) 684-98-91 fax: (42) 684-98-92
, w dniu:  19‑09‑2005 12:36:00
Data ostatniej aktualizacji:
18‑11‑2020 14:20:04
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie